Zermath Marathon

Zermath Marathon

zondag 8 oktober 2017

MIJN EIGEN IK ZIJN.

MIJN EIGEN IK ZIJN.

Als hoogtepunt heb ik over de Chinese muur gerend.
Als dieptepunt heb ik mij laten ontvoeren door Poolse Commando’s.

Op het moment dat ik brak en dacht, ik ga dood.  
Wilde iedere vezel in mijn lichaam leven.
Ook al was ik doodsbang en dacht ik soms, “ ik kan dit niet!”
Ik liet los waar ik geen controle over had.
En probeer te omarmen waar ik wel controle over heb.

Ik ben bijna 41 en wil meer bewust  genieten van mooie momenten en  gesprekken.

Wat is bewust genieten?
Voor mij, kijken waar mijn behoeftes liggen.
En waar bij anderen hun kracht zit.
Ik heb bijvoorbeeld geen behoefte aan mooi weer gesprekken.
Alles is altijd goed.
Hoe is het op het werk? GOED!
Hoe is het met jou? GOED!
Laten we tijd maken voor een gesprek.
Sparren over hoe het nu echt gaat.

Ik zou graag geen verwachtingen meer willen hebben.
Al vind ik deze zelf soms nog wel moeilijk.
Als ik verval in verwachtingen, voel ik boosheid  en wil ik zo snel mogelijk weg.
Voor mij zijn verwachtingen eigenlijk  uitgestelde teleurstellingen.
Omdat je niet zomaar kunt verwachten dat iemand anders in jou behoefte voorziet.
Dus ga ik op zoek naar de mensen die bij mijn behoefte passen.
Waar bij die mensen hun kracht zit.
Dit kan per moment, situatie of persoon verschillen.
Doordat je elkaar versterkt geven die momenten pure energie.
Het mooie vind ik, dat regelmatig blijkt dat de ander precies die zelfde behoeftes ook heeft.
Mijn behoefte is wel één op één of een klein select groepje van gelijk gestemde.
Zo kan ik dicht bij mijzelf blijven en mijn energie beter verdelen.

Mijn behoefte is de kracht van POSITIVITEIT..
Ik kan zoveel positieve energie ervaren dat ik ervan ga stralen.
Omdat alles om mij heen puur is.
De liefde, de energie, het gevoel, de omgeving en de  gesprekken.
Zelfs al zijn de omstandigheden negatief.
Ik speel geen toneel, krop niets op en gooi alles eruit, mijn verdriet, boosheid en frustratie zijn puur.
Daarna laat ik los waar ik geen controle over heb.
En kies ervoor om van houding en mimiek te veranderen.
Ik kies waar ik wel controle over heb,
MIJN EIGEN POSITIVITEIT.  

  
     MIJN EIGEN IK ZIJN.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten