Zermath Marathon

Zermath Marathon

vrijdag 26 januari 2018

Uiteindelijk moet je een keuze maken.

Ik woon in een appartement, daar wonen wij met zijn vijven.

In ons huis moet er eerst iets uit voor er iets nieuws in kan.
Op die manier hebben wij geen plek voor overbodige spullen dus alles wat wij hebben gebruiken wij ook.
Een andere reden dat wij in een appartement wonen is de VVE.
Geen onderhoud aan ons huis betekend voor ons meer tijd over houden voor leuke dingen.
Nu heb ik laatst onze oude bank weggegeven en zitten wij op dit moment op onze houten tuinbank.
Dit zit natuurlijk lang niet zo lekker als een echte bank.

Maar grappig is dat mijn man en ik precies het zelfde dachten toen wij op onze houten tuinbank zaten.
Wat zullen wij straks onze nieuwe bank enorm waarderen.
Het gaat erom hoe je naar bepaalde dingen kijkt en hoe je ermee omgaat. Want als we geen houten bank hadden gehad hadden we nu op onze matrassen in de woonkamer gelegen.
Dit hebben we namelijk een keer eerder gedaan, samen met de kinderen.
En was ontzettend leuk, de kinderen hebben het er nog steeds over hoe gezellig dit was. 

Juist in mijn sport ben ik veel inzichten rijker geworden.
Over mijzelf maar ook over mijn manier van leven.
Ik hou van mijn leven.
Omdat ik de keuze heb gemaakt om zoveel mogelijk dingen te doen die mij gelukkig maken.
Ik vind het heerlijk mij terug te trekken en terug te gaan naar de basis.
Ik en mijn rugzak.
Maar daarna wil ik ook weer terug naar mijn comfortabele leven.

Juist omdat ik alles meer waardeer en extra geniet van alles wat wij hebben.
En ik kan eerlijk zeggen dat is heel veel.
Tegelijkertijd kan ik mijn nieuw verkregen inzichten delen met anderen. 
 
Om dit allemaal te doen moet ik zorgen dat ik in een goede conditie ben. Want hoe sterker ik ben hoe meer ik kan genieten.
Mijn uitdagingen zijn niet alledaags voor sommige zelfs buitengewoon.

Ik heb mijzelf de afgelopen jaren getraind.
Zodat al mijn zwakke punten nu sterker zijn zowel mentaal als lichamelijk.
Ik onderhoud mijn kracht en als ik merk dat iets minder sterk is pas ik mijn training daar op aan.
Of  ik kijk waar ik extra sterk in moet zijn voor een eventuele nieuwe uitdaging.
Zodat het uiteindelijk voor mij niet meer zwaar is.
Het enigste wat ik dan hoef te doen is GENIETEN.

Ik kan het mij zo zwaar maken als ik zelf wil.



Dus stel ik mij steeds de zelfde vraag.
Wordt ik hier gelukkig van?

Zo niet?
Hoe los ik het op?


Door veel vallen ben ik sterker geworden er waren zelfs momenten

dat ik zo hard viel dat ik dacht ik sta nooit meer op.
Uiteindelijk koos ik er voor om op te staan.

Waarom?
Omdat mijn leven betekenis heeft. 

Ik was 7 jaar en voelde mij in de steek gelaten en alleen.
Alles wat eerst mooi, vrolijk, liefdevol, rijk en positief was. 
Werd in één klap lelijk, verdrietig, boos, arm en negatief.
Maar tegelijkertijd was dit voor mij het moment dat ik bedacht.
Ik heb een keuze!
Ik ben dan wel alleen maar ik hoef mij niet alleen te voelen.
Ik neem het recht in eigen handen.
Ik als meisje van 7 bedacht ik ben zelf sterk en heb niemand nodig.
Ik maak mij sterk waar ik zwak ben.

Uiteindelijk moet je een keuze maken!




1 opmerking: